Tarragona - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu Tarragona - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

Tarragona

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

14 Mei 2011 | Spanje, Tarragona

Het is enorm goed vertoeven in het mooi park van Cambrils. Na een dagje van rust, dobberen in het zwembad en alleen een avondwandeling naar het strand van Cambrils hadden we vandaag ons tripje naar Tarragona.

Ongeveer 15 kilometer vanaf Cambrils, waar ons vakantiehuisje staat, ligt Tarragona. Na Rome zou Tarraco(Tarragona) naar verluidt op de tweede plaats komen in de wereld wat Romeinse overblijfselen betreft. Er zijn veel interessante resten uit die periode terug te vinden. We hebben rondgelopen op de ruines van amfitheater Roma en onder de gangen van een Romeinse circus, op het dak gestaan van de toren van het Pretorium, kathedraal. Ik moet zeggen, ik was zeer onder de indruk. En dan vooral over de manier waarop de gebouwen vroeger gemaakt zijn. Geen machine of computertechnische berekeningen, alles met de hand gedaan. Tarragona was het bezoeken zeker waard!

Het afgelopen weekend zijn de Spanjaarden massaal toegestroomd in Cambrils park. Was het afgelopen donderdag lekker vroeg rustig op het park, gisteravond was het tot ver na 01:00 uur onrustig, en dan de gehele familie, dus ook jonge kinderen. Dan merk je pas goed dat zij een ander tijdschema hebben dan wij. We moeten er nog even aan wennen maar over een paar dagen zal het goed zijn. Genoeg op de planning nog. Barcelona, de stad maar ook een keer de dierentuin, pretpark Port Aventura en Salou. Morgen weer een dagje weinig doen, wat moet je anders in een vakantie.............

later meer.

• 15 Mei 2011 - 09:18

Marielle:

Geniet ervan!!

• 15 Mei 2011 - 13:28

Diana:

Zo, dat klinkt weer jammie jammie! Het is inderdaad erg bijzonder wat voor gebouwen ze vroeger in die tijd al konden maken!

• 20 Mei 2011 - 15:14

Liselotte:

Wat moet je anders in een vakantie? GENIETEN :-)