1e week zit er op - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu 1e week zit er op - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

1e week zit er op

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

19 Mei 2011 | Spanje, Cambrils

Hallo iedereen,

We zijn nu precies een week op Cambrils Park in Spanje. De tijd gaat snel ondanks dat we lange dagen maken. De afgelopen dagen hebben we weer een paar leuke uitstapjes gemaakt. We zijn afgelopen dinsdag in Barcelona Zoo geweest. Met de trein vanuit Cambrils station. Dat is al een hele onderneming. Hebben we in Nederland vrij nette en goed omheinde perrons, in Spanje doen ze daar niet altijd aan. Gewoon over het spoor zonder slagbomen oversteken en net genoeg ruimte om met zijn allen te wachten op de trein. Die is dan wel weer redelijk comfortabel, en bracht ons in ongeveer een uur en drie kwartier in Barcelona. Barcelona Zoo zijn we 10 jaar geleden ook geweest en toen vonden we dat het park best wel wat verbeterd kon worden. Gelukkig is dat in de afgelopen 10 jaar gebeurd waardoor het fijner was om naar de dieren te kijken. Het blijft altijd dubbel, kijken naar dieren in hokken terwijl ze eigenlijk in de vrije natuur zouden moeten rondlopen. Maar ik probeer me dan voor te houden dat de meeste diersoorten in het wild waarschijnlijk al lang zouden zijn afgeslacht door de mens. Barcelona Zoo is zeker niet een van de mooiste dierentuinen maar toch wel het bezoeken waard. En, Zoey heeft in Barcelona Zoo voor het eerst een ritje op een pony gemaakt! Na het bezoek aan de Zoo hebben we nog even rondgelopen in het mooiste park van Barcelona, Parc De La Ciutadella. Het park staat bekend om zijn beeldhouwwerk. In het park staat de uitbundige fontein Cascada. Dit is het resultaat van de samenwerking tussen zeven beeldhouwers en overtreft de Trevifontein in Rome. Verder niets bekeken in Barcelona. We komen nog een dag terug.

Gisteren zijn we vanuit ons park naar Salou gelopen. Salou ligt ongeveer zo'n 2 tot 3 kilometer bij ons vandaan. Dus strandspullen en eten meegenomen en een heerlijk middagje strand gedaan. Uiteraard nog gewandeld op de boulevard met de hotels waar veel Engelsen en Nederlanders bruin proberen te worden.

Vandaag hebben we het drukke toeristische gedeelte even achter ons gelaten en hebben we een bezoek gebracht aan Priorat. Dit is een natuurgebied bestaande uit olijfgaarden, wijngaarden, rotskliffen, verborgen valleien en ravijnen, bergen en kristalheldere stromen. Een verademing om uit het hectische toeristengebied te stappen en zulk puur natuurschoon te mogen aanschouwen. Wat is er mooier dan te picknicken op een rots met waanzinnige vergezichten. We hebben het vandaag gedaan en er enorm van genoten. Na zo'n middag wil je verder niets meer en na terugkomst op het park hebben we alleen nog maar gerelaxed. Het is een heel verhaal geworden maar je merkt dat wat je beleeft allemaal graag wilt vertellen. Dan kan niet via de normale manier, dus het is fijn om via deze weg iedereen mee te kunnen laten genieten. Met een paar foto's erbij. Tot het volgende verslag.

Marian, Aize en Zoey

• 26 Mei 2011 - 18:42

Diana:

Ooh, het klinkt zo heerlijk allemaal. Ik krijg nog meer zin op vakantie te gaan. Ja, ik weet het, in januari was ik ook nog 3,5 week weg... maar dat lijkt alweer zo lang geleden. Met alle drukte van de laatste tijd ben ik ook wel weer toe aan een tripje, ook al is het maar voor een weekje.

Het is inderdaad heerlijk om even buiten de toeristische gebieden te gaan kijken. Heb je nog meer een vakantie-relax-gevoel vind ik altijd!

Have fun!

XXX