De laatste vakantiedagen - Reisverslag uit Le Muy, Frankrijk van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu De laatste vakantiedagen - Reisverslag uit Le Muy, Frankrijk van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

De laatste vakantiedagen

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

23 Juni 2009 | Frankrijk, Le Muy

De vakantie zit er bijna op. Drie weken Frankrijk is heerlijk geweest.
De afgelopen dagen hebben we nog een paar hele leuke uitstapjes gemaakt.
We zijn naar Grasse geweest. Grasse is de parfumhoofdstad van Frankrijk.
Hier maken ze allemaal parfums. Niet wat ik dacht van de hele bekende merken,zoals Chanel, Armani of Gucci, maar van Fragonard, Molinard en Galimar. Deze ketens zitten door heel Grasse en bieden heerlijke geuren aan maar toch wel tegen hoge prijzen. Je kunt ook rondleidingen door de fabrieken doen en dan aan het eind je eigen parfum maken, maar daar hadden we niet zoveel behoefte aan. Ik heb alleen wat zeepjes en badparels gekocht.

Verder zijn we nog naar Chateau Gordon geweest. Een schattig klein dorpje tegen een berg aan, met mooie vergezichten. Hier komen ook veel mensen die met een cruiseschip rondreizen. Zoey stal daar de show van die mensen. Ze vonden Zoey allemaal zo mooi en schattig dat ze haar allemaal op de foto wilden zetten. Toch raar om een foto van een vreemd kind te maken zou je zeggen, maar het waren van die lieve oudjes daarom had ik er niet zoveel bezwaar tegen.

Gisteren zijn we naar het natuurwonder in Frankrijk geweest, waar je absoluut geweest moet zijn als je in de Cote du Azur zit. De Gorges du Verdon. Ook wel Grand Canyon du Verdon genoemd. De rivier du Verdon ontspringt op ongeveer 2500 m hoogte. De rivier voert door een kalksteenlandschap waarin in miljoenen jaren talrijke kloven zijn uitgesleten. Op sommige plaatsen stroomt de rivier op 700 meter diepte tussen de rotsen door! De rivier mondt uit in het stuwmeer Lac de SteCroix. Het is echt adembenemend om deze natuur te aanschouwen. De natuur is hier rauw en puur, geen mensenhand die hier aan te pas is gekomen en dat maakt je als mens nietig. Toch is er hier ook sprake van toerisme. Het is mogelijk om met waterfietsen of kano’s de Verdon op te gaan en tussen de kloven door te bewegen. Niet de hele Verdon maar dat kan ook niet. Na dit prachtige gebeuren zijn we verder gereden om lavendelvelden te zoeken. We hoefden hiervoor niet ver te rijden.
De velden liggen keurig aangelegd en de geur is zalig. Als je je auto uitstapt snuif je de lucht van de lavendel al op. En je krijgt mooie foto’s van die paarse bloemen.

De komende dagen gaan we het lekker rustig aan doen. Langzaamaan voorbereiden op de reis huiswaarts. Jammer maar ik moet zeggen dat ik ook wel weer leuk vind om naar huis te gaan. We hebben het prachtig gehad, qua weer en uitstapjes en Zoey heeft het ook enorm goed gedaan. Maar aan al het mooie komt een eind. Dit was dan ook het laatste bericht uit Frankrijk. Tot weer thuis!

Groetjes Marian, Aize en Zoey

• 23 Juni 2009 - 12:03

Diana:

Als je thuis bent gaan we snel de foto's bekijken! Ben erg benieuwd want het klinkt prachtig allemaal! See ya soon!

Maar eerst nog maar ff genieten van de laatste dagen!

xxx

• 23 Juni 2009 - 12:23

Papa En Mama:

Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad. Nog een paar dagen en het zit er weer op.
    Doe voorzichtig op de thuisreis.
    liefs en groetjes

• 25 Juni 2009 - 09:34

Suzan:

hallo, ik ben druk op zoek naar een baan/stageplaats op een cruiseschip. dit om ervaring op te doen voor mijn opleiding die in februari begint.. heb je misschien een adres of een paar tips voor mij? groetjes suzan
    (suzan.van.tuil@hotmail.com)