groetjes - Reisverslag uit Le Muy, Frankrijk van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu groetjes - Reisverslag uit Le Muy, Frankrijk van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

groetjes

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

17 Juni 2009 | Frankrijk, Le Muy

Ja, het is mogelijk om nog weer een keer wat van ons te laten horen vanuit Le Muy Frankrijk.
We vermaken ons nog steeds.

De afgelopen dagen hebben we weer een aantal uitstapjes gemaakt.
We zijn op een middag naar de nabijgelegen badplaatsen Frejus en St Rafael geweest.Deze twee dorpjes vormen eigenlijk 1 groot dorp maar worden toch apart vernoemd. Beide plaatsen zijn oud Romeinse steden en je ziet dan ook nog veel oude Romeinse gebouwen.
Maar de moderne tijd heeft niet stil gestaan en dat kan je merken aan de boulevard die langs de kust loopt met de zo bekende winkeltjes waar je souvenirs, badkleding en eten kan kopen. Wel erg leuk om even rond te sneupen en we hebben een heerlijk ijsje gegeten bij een typische Franse ijssalon. Geen softijs, maar een soort schepijs, net zoiets als wat je kan krijgen bij de ijssalonnen La Venetia of Min 12 alleen met nog veel en veel meer smaken en in de bakken hoog opeen gestapeld met enorme toeven.

Gisteren brachten we een bezoek aan Monaco. Monaco kennen we natuurlijk allemaal als dat kleine vorstendom van de Grimaldi’s, de zo tragische dood van Grace Kelly in de bergen vlakvoor Monaco, de Formule 1 races en de luxe.Voordat we daar aan kwamen reden we langs Trophe de Alphes. Dit is een oude ruine van wat vroeger een monument van de Romeinen was om de gesneuvelden te eren. Een erg imposant gebouw en je hebt er een fantastisch uitzicht over Monaco. Via een prachtig slingerend weg door de bergen kom je uiteindelijk in hartje Monaco. Je hebt er het oude gedeelte waar het koninklijk kasteel staat en de nieuwe wijk Monte Carlo. Monte Carlo is de grote moderne wijk langs de smalle helling nabij de zee in het noorden van het vorstendom. Dit is de casinowijk van Monaco met dure winkels, exclusieve nachtclubs, luxe hotels en dit allemaal op korte afstand van het opzichtige casino.

In de oude wijk loop je via een mooie route, die je ook langs de kathedraal voert waar Prins Rainier en Grace Kelly zijn getrouwd, naar het paleiselijk plein om zo bij het koninklijk paleis uit te komen. Als de prins thuis is wappert de koninklijke vlag en dat was nu het geval. We hebben hem helaas niet gezien. Later zijn we via de weg waar de Formule 1 bolides langs rijden naar Monte Carlo gelopen om ons daar te vergapen aan de luxe jachten(nog luxer dan bij St Tropez en Cannes), de mooie auto’s zoals Ferrari’s, Maseratti’s en BWM’s, en dure winkels van Valentino, Gaultier en Prada. Bij een winkel waar ik de naam niet meer van weet hing een hartstikke mooi topje die maar slechts 740 euro kost! Het grote casino is een stralend middelpunt tussen al deze luxe. Prachtig om te zien allemaal maar we zijn toch maar weer terug gegaan naar het oude gedeelte waar in leuke smalle winkelstraatjes de prijzen normaal zijn. Bij de Amerikaanse Stars ‘n’ Bars waagden we het zelfs om een drankje op het terras te bestellen en ik geloof dat de prijs van 3,50 euro voor een cola nog best redelijk is. Het was al met al wel een hele belevenis maar ook erg vermoeiend, dus hebben we nu even rust genomen.

Inmiddels heeft er nog wel een verandering plaats gevonden in ons reisschema. We zouden aan het eind van deze week van deze camping vertrekken om op een andere RCN camping hoger gelegen in de bergen bij Castelane de laatste week te verblijven. Maar omdat het ons op deze camping erg bevalt, ik geen zin had om alles weer te moeten inpakken, het weer hier beter is dan waar we naar toe zouden en Zoey hier veel lol beleefd met het animatieteam die leuke actviteiten organiseert voor de kleinsten (ze is inmiddels aan Els en Robin gewend en in het nieuwe park moet ze weer opnieuw wennen) hebben we besloten om hier te blijven als dit mogelijk zou zijn. En dat is dus gelukt! Bij de receptie hebben ze alles overgezet. Dit kon alleen omdat onze caravan nog een week vrij was. Dus we zitten nog een week in Le Muy en niet in Castelane. Dat was het voor deze keer.

Tot later!

Marian, Aize en Zoey

• 17 Juni 2009 - 17:58

Diana:

hey hoi!

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om alles weer in te pakken en om weer een weekje ergens anders heen te gaan. En voor Zoey is het dan inderdaad ook wel zo leuk! En als het goed bevalt, waarom zou je dan weer ergens anders heen gaan!

Veel plezier nog!

Groetjes Michel & Diana