Vakantie groeten uit Le Muy, Zuid-Frankrijk - Reisverslag uit Le Muy, Frankrijk van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu Vakantie groeten uit Le Muy, Zuid-Frankrijk - Reisverslag uit Le Muy, Frankrijk van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

Vakantie groeten uit Le Muy, Zuid-Frankrijk

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

11 Juni 2009 | Frankrijk, Le Muy

Er zijn al een aantal vakantiedagen verstreken. Tijd om de achterblijvers te laten weten hoe het is. Helaas werkt het mobiel internet op de laptop die we meegenomen hadden niet dus hebben we nu een andere manier gevonden om te internetten.

De reis naar onze vakantieplek is goed verlopen. Geen file’s of andere opstoppingen. Wel 1 keer bij aankomst in Frankrijk een fikse onweers/regenbui. Zoey heeft de reis boven verwachting goed volgehouden. Gelukkig maar.

Bij aankomst op het park waren we benieuwd naar de stacaravan. Sloeg de schrik ons even om het hart toen we de vierpersonen stacaravan zagen en het meer leek op een tweepersonen stacaravan. Hier konden we toch niet twee weken in zitten?
Na een grondige inspectie, alles werkte wel en vooral niet onbelangrijk we hadden een aparte douche en wc, en het opbergen van onze volgens mij veel te veel meegenomen spullen, kwamen we er achter dat het best te doen is. Vooral omdat wij met zijn 3en zijn, we niet de hele dag in de caravan zitten en er toch meer opbergruimte bleek te zijn dan in eerste instantie leek. Nu ben ik best tevreden en heeft de caravan zelfs iets schattigs!

We hebben al een paar uitstapjes gemaakt namelijk naar St Tropez en Cannes. Deze plaatsen liggen hier niet zover vandaan. De luxe jachten bekijken in St Tropez. Je moet het toch gedaan hebben ook al is het zeer overdreven. We hebben nog een lekkernij gekocht die alleen in St Tropez te krijgen is en waar Brigit Bardot een naam voor heeft bedacht. In Cannes hoop je dat je een celebrity tegen het mooie lijf loopt. We hoorden dat Lionel Richie op het moment zich in Cannes bevind. Helaas hebben we hem niet gespot. De komende dagen gaan we nog naar een Sealife achtig park, naar een leuk badplaatsje hier ook vlakbij genaamd Frejus en naar Monaco.

Is het nog nodig om te zeggen dat we prachtig weer hebben? Voor het weer gingen we natuurlijk naar Zuid-Frankrijk. De zon schijnt de hele dag en er waait een heerlijk briesje. De temperatuur komt ongeveer rond de 29 graden en de komende dagen schijnt die omhoog te gaan. We liggen dan ook vaak in het zwembad en lekker buiten op ligbedden voor de caravan.
Het eten is prima. We eten redelijk normaal, de echte Franse keuken wagen we ons toch niet aan. Er is hier een Lidl vlakbij en we hebben inmiddels de Caravour ontdekt. Dit is net zoiets als Walmart in Amerika. Pff nog maar een paar dagen vakantie en ik wil nu al zoveel vertellen. Maar goed, hier hou ik het voorlopig even bij.

Au revoir,

Marian, Aize en Zoey

• 11 Juni 2009 - 08:16

Liselotte:

Oh wat klinkt dat heerlijk!!! Hier regen, regen en regen!

Leuk om van je te horen!

• 11 Juni 2009 - 13:20

Mem En Heit:

Goed te horen, dat jullie je vermaken en dat jullie beter weer hebben dan wij. Wij wensen jullie verder nog een leuke vakantie.
    Groetjes.

• 11 Juni 2009 - 17:52

Yvon:

Hallo. Geniet van jullie vakantie! Qua weer hebben jullie het daar beter dan hier in NL....
    Leuk, we blijven jullie volgen.

• 14 Juni 2009 - 08:02

Papa En Mama:

Het is nu zondag en weer terug van onze vakantie.Goed weer gehad, veel gezien. Fijn dat jullie zo genieten.
    Liefs en groeten uit Leeuwarden.

• 14 Juni 2009 - 12:51

Diana:

Hey hoi! Wat leuk dat je een vakantieblog bij houdt! De vakantie klinkt heerlijk, en een kleinere accommodatie heeft ook wel weer wat knus met zijn 3tjes! Ook fijn dat Zoey de trip goed is doorgekomen, de pakjes hebben gewerkt dus? Veel plezier nog en tot later!

ps. internet je nu vanaf een internetcafe dan?

x