Beieren en nu de Algau - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu Beieren en nu de Algau - Reisverslag uit Füssen, Duitsland van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

Beieren en nu de Algau

Door: Aize

Blijf op de hoogte en volg Marian

23 April 2019 | Duitsland, Füssen

Dinsdag 23 april,

De afgelopen dagen zaten we weer in Duitsland. Na onze stop in Oostenrijk(Lees Zoey haar verslag) zijn we via de Krimmler wasserfalle, Gerlospass, het Zillertal en Innsbruck uitgekomen in de regio Mittenwald(12 km van Garmisch). Hier hebben we 2 nachten overnacht op Camping Tensee. De bedoeling was maar 1 nacht maar hier is het prachtig weer en in Zwitserland(waar we later deze week naar toe gaan niet). Dus na een kort beraad zijn we een extra nacht gebleven op deze prachtige camping.

Gisteren zijn we per bus naar Mittenwald gegaan, de Karwendel beklommen via de een na langste kabelbahn(Zoey en Marian vonden het niks) en op 2278 meter genoten van het uitzicht en de sneeuw. Daarna via het mooie dorpje naar onze camping terug gelopen. Ongeveer 6 kilometer op en neer.....nou meer op zeg maar......

In de avond een lekkere kip van het spit gegeten en een lekkere halve liter....

Vanochtend vroeg opgestaan en door naar Garmisch, daar hebben we de Partnachklamm bezocht. De Partnach is een diepe kloof van 700 meter(een natuur verschijnsel), de beruchte springschans gezien en even een rodelritje gedaan.

De middag stond in het teken van slot Schwanstein.....wat een toeristen fabriek is dat. Het slot is prachtig gelegen op een berg en als je het ziet weet je het meteen dit kn ik van de plaatjes........Toeristen uit de hele wereld en dan x1000......Wij zijn niet in het slot geweest maar wel op de Marienbrucke vanwaar je een prachtig zicht hebt....foto’s volgen.

Nu staan we met de camper in Fussen op een campercamping. 100 campers zij aan zij.

De camper en vakantie bevallen tot nu toe goed. Parkeren is alleen wel een ding. Je moet hem met voorbedachte rade neer zetten en hij kan niet overal staan met zijn 7,5 meter. Verder gaat het prima.

Morgen gaan we via de Deutsche Alpenstrasse naar Bregenz Oostenrijk.