Let it go!!!!!! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu Let it go!!!!!! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

Let it go!!!!!!

Door: Marian Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marian

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

O nee, het is bijna zo ver. Nog maar een paar dagen en dan zit de vakantie er op. Maar...let it go(laat het los) we hebben nog een paar dagen om te genieten. En ja, we genieten nog steeds. Van het mooie weer, van Orlando, van het bruisende leven hier en van Disney. Ja, na alle jaren nog geen moment verveling. Hoe kan dat ook? Je stapt binnen in een wereld vol magie, waar alles kan en mag.

Disneyworld bestaat uit 4 parken: Magic Kingdom, Epcott, Walt Disney Hollywoodstudio's en Animal Kingdom. En dan heeft Disney nog twee waterparken: Blizzard Beacht en Typhoon Lagoon. Er is ook nog een uitgaangsgebied Downtown Disney. Wisten jullie dat het totale gebied van Disney 121 vierkante kilometer is? Dat is net zo groot als de wijk Manhattan in New York. In 1955 opende in Calafornie Disneyland. Walt Disney kocht in 1959 een stuk grond in Orlando. Hij wilde de magie van Disney nog groter maken. In 1971 gingen de deuren open. Walt Disney heeft dit zelf helaas niet meer meegemaakt. Zijn broer Roy Disney nam de leiding over en noemde het park Walt Disneyworld. Walt Disney en Micky Mouse zijn natuurlijk onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Mickey Mouse was het eerste stripfiguurtje die Walt tekende en staat symbool en kom je overal tegen. Disney is een begrip in Amerika. Het zit in hun cultuur. Nog meer dan Mc Donalds, Burger King of sport. Ooit moet je in Disney geweest zijn. Ik word altijd heel blij van Disney.

Is er nog ruimte voor iets anders dan Disney? Jawel. Zo gaan we regelmatig even langs bij outletshops, eten we bij typische Amerikaanse eetgelegenheden zoals de Ihop, Dunkin Donuts, Subway en taco Bell. Gisteren hebben we voor de verandering nog een rondritje door de natuur gedaan want dat is hier ook heus wel. Op zoek naar manatees(zeekoeien) Die vonden we in Merrit Island. Bij de boatramp(aanlegsteiger) zwom een groep van 25 dieren. Serieus, ik vind dat net zo fascinerend als dolfijnen. Het zijn niet de mooiste dieren, maar ze zien er zo vredelievend uit en dat zijn ze ook. Ze zijn lomp, log maar doen geen vlieg kwaad. Ze zwemmen in zoet water, vaak daar waar ook mensen zijn en dat is het grootste probleem. Zij niet, want zij doen geen vlieg kwaad, maar de mensen. Ze worden overvaren door mensen op speedboten want je ziet ze bijna niet. Gelukkig zijn ze er zich er wel meer bewust van en wordt regelmatig aangegeven dat ze in een bepaald gebied langzaam moeten varen vanwege manatees. Ik had er wel een hele middag kunnen zitten, heel rustgevend.

De afgelopen dagen was het best wel aan de warme kant, rond 34, 35 graden maar prima hoor haha. We begrijpen dat het in Nederland ook even mooi is geweest maar nu weer wat kouder. Oo, dat wordt dus echt afkicken. Nou ja, ik sluit af want we gaan zo nog even naar Epcot voor wat te eten. Wie weet, tot nog een keer.

"Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy"

grt marian