Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marian Kramer-van der Ploeg - WaarBenJij.nu

Orlando

Door: Marian Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marian

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Sinds 1 mei zijn we niet meer op Sanibel maar zitten we in Orlando. We vertoeven weer in hetzelfde huis waar we 2 jaar geleden ook zaten. Het voelt lekker vertrouwd.

Na alle rust op Sanibel is het wel weer even heel anders in Orlando. Orlando is juist weer heel erg bruisend en vol energie en hectisch. In deze omgeving zitten zoveel pretparken, waterparken, outletshopping centers dat het een moeilijke keuze lijkt. Maar er is veel variatie. Naast Disney zitten hier ook nog Seaworld, Universal, Busch Gardens, Wet 'n Wild, Aquatica en nog heel veel andere dingen. Er valt ook genoeg te eten. Hier weer veel schreeuwende reclame borden die je allemaal over de streep willen trekken om wat bij ze te komen eten. Allemaal heel Amerikaans. McDonalds, Burger King, Cici's Pizza, Taco Bell, Golden Corral, Ihop, Wendy's, Denny's en Crabhouse. Zoals we op Sanibel werden overspoeld door de rust van het eiland worden we hier in Orlando juist weer mee gezogen in de energie. We vermaken ons prima in de parken van Disney. Vroeg op om zoveel mogelijk attracties te kunnen doen want als je vroeg in het park bent, heb je kans dat je niet in de rij hoeft te wachten en geloof me. Bij sommige attracties is de wachtrij soms wel 95 minuten! Never nooit niet dar wij zo lang gaan wachten. Maar ben je vroeg, dan hoef je niet te wachten. Meestal gaan we in de middag even terug naar het huis om wat te eten en Zoey en Aize zwemmen vaak even het zwembad bij ons huis en dan in de avond gaan we nog even terug voor de vuurwerk show's.

Het is nog maar 2 jaar geleden dat we hier ook waren maar er lijkt al weer zoveel veranderd. Zo is er nu in alle parken van Disney gratis wifi, kan je fastpass via een speciale app op je telefoon aanvragen en zijn er nieuwe attracties bij gekomen. Ondanks dat het voor ons nu de 4e(!) keer hier is, zijn we nog steeds niet uitgekeken. Vooral om het samen met Zoey te beleven, want met haar beleef je alles natuurlijk weer heel anders.

Het weer is hier nog steeds super. Het zag er even naar uit dat het erg warm zou worden maar de temperatuur blijft onder de 30. We zitten zo rond de 28 en dat is gewoon lekker want het is niet te warm om wat te doen en lekker genoeg om gewoon in korte broek en korte mouwen te lopen. O en met de muggenbulten gaat het ook goed. Omdat dit gebied niet zo heel natuurrijk is zijn hier ook minder insecten en wordt ik minder gebeten. En ik heb ook anti-insectenspray op natuurlijke basis gekocht. Elke ochtend goed inspuiten, Zoey roept al van verre dan: O nee ga je weer stinken(het ruikt namelijk naar citroenella) maar het werkt wel... Althans, dat denk ik haha.

Wat ook fijn is, is dat we in het huis internet hebben. Via de Amerikaanse tv krijg je niets mee van nieuws uit andere landen, dus we lezen de AD en NOS teletekst via de computer zodat we een beetje op de hoogte blijven van wat er speelt in Nederland. Maar ook niet teveel want we zijn wel op vakantie. We danken jullie voor het lezen van deze berichtjes, hoe weinig inhoudelijk ze soms zijn haha. Wij gaan weer verder met vakantie vieren hoor.

Shine on

• 06 Mei 2015 - 18:03

Diana:

De berichtjes zijn juist erg leuk om te lezen! Ik wil ook!